FAQ
Tutaj znajdziesz najczęściej zadawane pytania dotyczące sklepu internetowego hurtowni Agro-Rami.
-
> Jak złożyć zamówienie w sklepie internetowym hurtownia.agrorami.pl?
Nawigacja w sklepie jest zaprojektowana została tak, aby była dla Ciebie jak najbardziej intuicyjna. Masz kilka możliwości szybkiego odnalezienia interesującego Cię produktu:
- 1. Możesz przeglądać główne menu kategorii (na górze sklepu) i przechodzić na interesujące Cię podkategorie.
- 2. Możesz korzystać z wyszukiwarki sklepowej umieszczonej na górze strony.
- 3. Przeglądając kategorie możesz również skorzystać z opcji filtrów umieszczonych z lewej strony sklepu. Filtry pozwalają odnaleźć artykuły o określonej marce i po dostępności.
> Jaki jest czas realizacji zamówienia??
Czas realizacji wynosi od 1 do 2 dni roboczych.
> Jaki jest koszt wysyłki zamówienia??
Wszelkie dostępne inofromacje odnośnie kosztów wysyłki Twojego zamówienia znajdziesz tutaj.
> Jakie są możliwe formy płatności??
Wszelkie dostępne inofromacje odnośnie dostępnych form platności znajdziesz tutaj.
> Jak dokonać zwrotu/reklamacji??
Formularz zwrotu/reklamacji znajduje się w panelu administracyjnym Twojego konta tutaj (wymaga zalogowania do konta). Cały proces jest dokładniej opisany na stronie z instrukcją.
> Czy moje artykuły są objęte gwarancją??
Wszystkie artykuły, które kupujesz w naszym sklepie internetowym, posiadają określony okres gwarancji. Po otrzymaniu zamówienia przysługuje Ci okres 24 godzin na zgłoszenie ewentualnych wad wykrytych w dostarczonych produktach, w takiej sytuacji dobierzemy najlepsze rozwiązanie. Jeśli w ciągu 3 miesięcy od daty dostarczenia odkryją Państwo wadę, a artykuł był użytkowany w standardowych warunkach eksploatacyjnych, mogą Państwo zgłosić dany artykuł jako przypadek gwarancyjny. Jest to jednak możliwe tylko, jeśli zgłoszenia dokonano w ciągu 8 dni od wykrycia wady. Następnie sprawdzamy, jak możemy Państwu pomóc. Rozwiązaniem może być naprawa, wymiana lub inny sposób usunięcia usterki. Oprócz niniejszej gwarancji większość artykułów objęta jest również dodatkową gwarancją, przyznawaną przez dostawcę/producenta/importera. Poszczególne warunki mogą zostać określone przez osoby trzecie, dlatego różnią się one w zależności od produktu. Odpowiednie warunki można zazwyczaj znaleźć w dołączonych postanowieniach gwarancyjnych.
Instrukcja obsługi sklepu internetowego Agrorami
Spis treści
2.2 LISTY ZAMÓWIEŃ/ZAKUPOWE (WIELE KOSZYKÓW)
2.3 INFORMACJE HANDLOWO-TECHNICZNE PRODUKTU
2.4 DODAWANIE PRODUKTU DO KOSZYKA
3.7 ZGŁOŚ ZWROT LUB REKLAMACJĘ
3.8 WYLOGOWANIE Z PLATFORMY B2B
DOSTĘP DO SERWISU
Dostęp do platformy AGRO-RAMI jest możliwy pod następującym adresem https://hurtownia.agrorami.pl Bez logowania użytkownik może przeglądać katalogi z produktami, ale nie zobaczy wszystkich szczegółów dotyczących produktów (cen, rabatów). Aby mieć pełny dostęp do serwisu, należy się zarejestrować, a następnie zalogować. Klientem naszego sklepu internetowego może zostać wyłącznie podmiot dokonujący zakupów do dalszej odsprzedaży (w postaci sprzedaży produktu lub usługi naprawy/serwisu):
- sklepy narzędziowe i rolnicze
- warsztaty mechaniczne
- sklepy techniki rolniczej
1.1 REJESTRACJA
W celu założenia nowego konta w serwisie trzeba przejść do rejestracji. W tym celu należy kliknąć w ikonkę „Utwórz konto” [Rys. 1] znajdującą się w prawym górnym rogu ekranu. Po tej czynności użytkownik zostanie przeniesiony do formularza rejestracji [Rys. 2].
[Rys. 1] Rejestracja
Podczas rejestracji należy podać wymagane dane administratora konta w tym: imię, nazwisko, adres e-mail oraz numer telefonu osoby, która będzie pełnić rolę administratora w serwisie. Pełną nazwę firmy, NIP, adres (ulica, kod pocztowy, miejscowość), adres e-mail oraz numer kontaktowy. Po poprawnym wypełnieniu formularza należy zaakceptować zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach związanych z korzystaniem ze Sklepu internetowego oraz kontaktu z nabywcą w zgodzie i według zasad określonych w Polityce prywatności przez: Agro-Rami Sp. z o.o., ul. Poznańska 19, 62-811 Kościelna Wieś.
[Rys. 2] Formularz rejestracyjny
Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego klient otrzyma informację zwrotną na adres e-mail o aktywacji konta, po jego zatwierdzeniu przez administratora [Rys. 3]. Użytkownik otrzymuje wtedy również podstawowy rabat.
[Rys. 3] Zatwierdzenie konta
1.2 LOGOWANIE
Aby zalogować się do sklepu internetowego należy kliknąć ikonę “Zaloguj” [Rys. 4], następnie wpisać adres e-mail oraz hasło, które zostało nadane przez użytkownika podczas rejestracji. Dane należy zatwierdzić klikając „Zaloguj się”.
[Rys. 4] Logowanie
Przy pierwszej próbie logowania pojawi się strona z regulaminem portalu, który należy zaakceptować. Powyższy regulamin można znaleźć na stronie: https://hurtownia.agrorami.pl/regulamin. Po zaakceptowaniu regulaminu użytkownik zostanie przeniesiony do strony głównej portalu.
1.3 PRZYPOMNIENIE HASŁA
Jeśli użytkownik zapomni lub chciałby zmienić hasło to wystarczy kliknąć „Nie pamiętasz hasła?” [Rys. 5], następnie należy podać adres email i zatwierdzić klikając „Zresetuj moje hasło” [Rys. 6]. Użytkownik otrzyma wiadomość email z instrukcją resetowania hasła.
[Rys. 5] Resetowanie hasła
[Rys. 6] Resetowanie hasła
Po otrzymaniu maila z instrukcją należy kliknąć na ikonę “Ustaw nowe hasło” [Rys. 7], po czym nastąpi przekierowanie na stronę gdzie należy wpisać nowe hasło, a następnie kliknąć przycisk “zatwierdź”.
[Rys. 7] E-mail- ustaw nowe hasło
SKŁADANIE ZAMÓWIENIA
2.1 WYBÓR GRUPY PRODUKTÓW
Aby rozpocząć proces zakupu przez platformę hurtowni należy najechać kursorem myszki na kategorię znajdująca się na pasku menu głównego. Wówczas na ekranie wyświetlą się podgrupy produktów oferty Agro-Rami [Rys. 8]. Aby przejść dalej należy kliknąć na jedną z nich. Ponadto dany produkt, część można wyszukać przez wpisanie nazwy bądź indeksu AGRORAMI w polu “szukaj w sklepie” [Rys. 9. Rys. 10].
Rys. 8 Wyszukiwanie produktu po kategoriach
Rys. 9 Wyszukiwanie produktu po nazwie
Rys. 10 Wyszukiwanie produktu po indeksie AGRORAMI
.
Po wybraniu odpowiedniej grupy wyświetli się lista produktów. Powyżej listy wyświetla się ścieżka, aby użytkownik wiedział, na jakim poziomie katalogu produktów się znajduje [Rys. 11].
Rys. 11 Ścieżka kategorii
Po lewej stronie ekranu znajduje się menu podkategorii i filtry służące do wyboru i zawężania grup produktowych [Rys. 12].
Rys. 12 Podkategorie i filtry
Powyżej listy produktów znajduje się okienko, które po zaznaczeniu wyświetli tylko dostępny asortyment. Po prawej stronie menu jest możliwość sortowania według pozycji, nazwy, ceny oraz marki [Rys. 13].
Rys. 13 Filtrowanie produktów dostępnych oraz sortowanie
2.2 LISTY ZAMÓWIEŃ/ZAKUPOWE (WIELE KOSZYKÓW)
Platforma daje możliwość tworzenia jakby dodatkowego koszyka poprzez dodanie produktów do ulubionych [Rys. 14]. Na ekranie pojawi się wtedy okno z prośbą o wybranie listy. Produkt ten może trafić do listy zakupowej, bądź listy zamówień [Rys. 15]. Jeżeli artykuł chcemy zamówić jednorazowo i nie zależy nam na jego dalszym śledzeniu, to warto przenieść go do listy zakupowej, ponieważ po finalizacji zamówienia zostanie on z niej usunięty. Natomiast dodając produkty do list zamówień klient ma możliwość tworzenia list na przyszłość, a po realizacji, którejś z nich nadal będzie mógł monitorować interesującą go część, artykuł. Listy zakupowe oraz listy zamówień można utworzyć w momencie dodawania produktu do ulubionych lub wchodząc na zakładkę “moje listy zakupowe” [Rys. 16 i 17]. Dzięki wishlistom klient może zapisywać produkty, które go zainteresowały, i do których zawsze może wrócić w późniejszym terminie. To eliminuje presję podjęcia natychmiastowej decyzji zakupowej i pozwala na dokładniejsze przemyślenie wyboru.
Rys. 14 Dodanie produktu do listy zakupowej lub listy zamówień
Rys. 15 Wybór listy dla wybranego produktu
Rys. 16 Tworzenie nowej listy zakupowej lub zamówień w momencie dodawania produktu do ulubionych
Rys. 17 Tworzenie nowej listy zakupowej lub zamówień w zakładce “moje listy zakupowe”
Produkty, które znajdują się na liście zakupowej lub zamówień można przenieść do koszyka pojedynczo lub zbiorczo. Jeżeli użytkownik chce przenieść tylko jeden produkt do koszyka, należy najechać na niego kursorem myszy. Następnie zmienić ilość jeżeli jest taka potrzeba i kliknąć “do koszyka” [Rys. 18].
Rys. 18 Przeniesienie jednego produktu z listy zakupowej do koszyka
Jeżeli użytkownik postanowi przenieść wszystkie produkty zbiorczo do koszyka to wystarczy kliknąć “dodaj wszystko do koszyka” [Rys. 19]. Po wykonaniu zadania pojawi się informacja o usunięciu produktów, które wcześniej były zapisane na liście zakupowej [Rys. 20]. Ilość produktu można zmienić przed transferem do koszyka, najeżdżając na dany artykuł i wpisując liczbę [Rys. 18], bądź już bezpośrednio w nim. Produkty te przenoszą się wtedy w ilości 1 szt. [Rys. 21].
Rys. 19 Przeniesienie wszystkich produktów z listy zakupowej do koszyka
Rys. 20 Usunięcie produktów z listy zakupowej po przeniesieniu ich do koszyka
Rys. 21 Produkty bez wcześniejszej zmiany ilości
Klient może także zarządzać swoimi produktami poprzez ich przenoszenie lub kopiowanie na utworzone wcześniej już listy bądź nowe, tak aby usystematyzować swoje zakupy [Rys. 22]. Wystarczy zaznaczyć produkt i wybrać opcję, która nas interesuje. Następnie na ekranie pojawi się okno z wyborem listy. Artykuły te można przenosić i kopiować zarówno pomiędzy listami zakupowymi a listami zamówień jak i również na tym samym poziomie.
Rys. 22 Kopiowanie i przenoszenie produktów pomiędzy listami
Dodatkową opcją na nowej platformie zakupowej jest możliwość porównania produktów ze sobą oraz podzielenie się listą zakupową z innym użytkownikiem. W pierwszym przypadku należy wybrać np. dwa interesujące nas produkty i kliknąć na nich ikonkę “porównaj” [Rys. 23].
Rys. 23 Dodanie produktów do porównywarki
Po lewej stronie ekranu pojawi się informacja, które produkty zostały dodane przez użytkownika do listy porównawczej. Następnie należy kliknąć ikonkę w prawym górnym rogu “porównaj produkty” [Rys. 24].
Rys. 24 Przekierowanie do listy porównawczej
Użytkownik zostanie wtedy przekierowany do swojej listy, którą można wydrukować klikając “drukuj stronę” [Rys. 25].
Rys. 25 Wydruk listy porównawczej
W kwestii drugiej opcji należy przejść do “moja lista zakupowa” i kliknąć ikonę “udostępnij listę” [Rys. 26].
Rys. 26 Udostępnianie listy
Użytkownik zostanie przekierowany wtedy do formularza, w którym może wpisać jeden bądź kilka e-maili oraz dodatkową wiadomość. Po jego uzupełnieniu wystarczy kliknąć ponownie ikonę “udostępnij listę” [Rys. 27].
Rys. 27 Wysłanie listy
2.3 INFORMACJE HANDLOWO-TECHNICZNE PRODUKTU
Po wybraniu przez użytkownika danego produktu na ekranie pojawią się szczegóły produktu. Po prawej stronie karty produktów znajdują się informacje dotyczące nazwy, numeru katalogowego, producenta oraz dostępności. Poniżej znajduje się informacja dotycząca danych technicznych. Ponadto jest możliwość dodania opinii pod danym produktem [Rys. 28].
Rys. 28 Szczegóły produktu
2.4 DODAWANIE PRODUKTU DO KOSZYKA
Aby dodać produkt do koszyka, należy na stronie wybranego produktu kliknąć przycisk “Do koszyka” [Rys. 29]. Po czym na zielono pojawi się informacja o jego poprawnym dodaniu do koszyka, a w prawym górnym rogu widnieje ilość dodanych rzeczy.
Rys. 29 Wybór produktu
Przed dodaniem produktu do koszyka należy zwrócić uwagę na ilość dostępnego towaru [Rys. 30]:
Rys. 30 Dostępność produktu
- Duża ilość towaru na magazynie
- Towar na wyczerpaniu
- Towar niedostępny na magazynie, skontaktuj się z opiekunem
Drugą możliwością dodania produktów do koszyka jest import listy z pliku CSV. Wystarczy załadować plik, a system automatycznie doda wszystkie wybrane produkty do Twojego koszyka oszczędzając Twój czas i ułatwiając zakupy [Rys. 31].
Rys. 31 Import koszyka z CSV
Jak to działa:
- Przygotuj plik CSV z listą produktów.
- Kliknij przycisk “Import koszyka z CSV”.
- Załaduj swój plik CSV.
- Produkty automatycznie pojawią się w koszyku.
Jeżeli towar jest niedostępny istnieje możliwość kliknięcia powiadomienia (Powiadom mnie gdy produkt będzie dostępny) [Rys. 32]. Na zielono podświetli się wtedy alert o jego poprawnej subskrypcji. Wówczas, gdy produkt pojawi się na magazynie, klient dostanie informację zwrotną na maila o jego ponownej dostępności. W przypadku, gdy towaru jest mniej niż użytkownik potrzebuje najlepszym wyjściem jest skorzystanie z back orderu (Patrz pkt 2.6).
Rys. 32 Powiadomienie o dostępności produktu
2.5 PODGLĄD KOSZYKA
Aby podejrzeć zawartość koszyka należy kliknąć ikonę koszyka [Rys. 23] w prawym górnym rogu ekranu, wówczas rozwinie się lista produktów oraz wartość zamówienia [Rys. 34].
Rys. 33 Koszyk
By zobaczyć szczegóły zawartości koszyka (pełne nazwy produktów, kody zamówieniowe, ilości, ceny, rabaty, podsumowanie) należy kliknąć na podglądzie koszyka „Edytuj koszyk” [Rys. 34].
Rys. 34 Edycja koszyka
Dla każdego produktu znajdującego się w koszyku można zmienić ilość zamawianych sztuk i przeliczyć wartość korzystając z przycisku “Przelicz koszyk” [Rys. 35]. Aby usunąć produkt z koszyka należy kliknąć przycisk „Usuń - ikona kosza” lub “Wyczyść koszyk”. Można również zastosować dodatkowy kod rabatowy, jeśli akurat występuje w tym czasie promocja czasowa. Wystarczy w okienku “wprowadź kod rabatowy” wpisać obowiązujący kod i zatwierdzić przyciskiem “Zastosuj zniżkę”. Ponadto użytkownik, może przenieść produkt do listy zakupowej, jeśli w danym momencie nie jest na niego zdecydowany. Dzięki temu nie będzie miał potrzeby ponownego szukania go na stronie.
Rys. 35 Koszyk szczegóły
PRZELICZANIE ILOŚCI PRODUKTU W KOSZYKU ZAMÓWIEŃ, USUWANIE PRODUKTU Z KOSZYKA, PRZENOSZENIE PRODUKTU DO LISTY ZAKUPOWEJ.
2.6 ZATWIERDZENIE ZAMÓWIENIA
Po dodaniu do koszyka wszystkich produktów i ilości, należy kliknąć „Przelicz koszyk”, a następnie “Przejść do kasy”.
W kolejnym kroku składania zamówienia, należy wybrać adres dostawy, który został zgłoszony w zakładce „Moje konto” => „Domyślny adres dostawy”, bądź dodać nowy. Należy wybrać również rodzaj transportu, którym zostanie dostarczony zamówiony towar. Koszt dostawy wyliczany jest w zależności od dodanych produktów do koszyka [Rys. 36].
Dokładne informacje odnośnie kosztów transportu można znaleźć na stronie: https://hurtownia.agrorami.pl/warunki-koszty-dostawy.
Rys. 36 Dostawa
Na tym etapie zamawiający jest zobowiązany dokładnie sprawdzić poprawność wszystkich danych zamówienia, w tym adres dostawy towaru, a następnie przejść do “Podsumowania i płatności” klikając ikonę “Następna” [Rys. 36].
Po przekierowaniu na kolejną stronę użytkownik musi wybrać metodę płatności. Dodatkowo może wpisać swoje uwagi do zamówienia oraz poprosić o dołączenie faktury do paczki zaznaczając kwadracik. Po uzupełnieniu wszystkich danych należy kliknąć “Złóż zamówienie” [Rys. 37].
Rys. 37 Podsumowanie i płatność
Po poprawnym złożeniu zamówienia na ekranie powinien wyświetlić się komunikat potwierdzający złożenie zamówienia (w innym wypadku zamówienie nie zostało poprawnie wykonane) [Rys. 38]. Zamówienie automatycznie rejestrowane jest w zakładce „Moje konto” =>„Zamówienia”. Klient otrzyma także na adres e-mail wiadomość o poprawnym złożeniu zamówienia [Rys. 39].
Rys. 38 Poprawne złożenie zamówienia
Rys. 39 Potwierdzenie zamówienia
2.7 BACKORDER
Dodatkową funkcjonalnością w sklepie internetowym jest możliwość złożenia zamówienia tzw. back order. Polega ono na tym, iż użytkownik dodaje produkty do swojego koszyka, które w danej chwili są niedostępne na magazynie, ale oczekuje, że będą one dostępne w przyszłości. Złożenie takiego zamówienia zostaje poddane weryfikacji przez biuro obsługi klienta. Po kontakcie z klientem zostanie ono zrealizowane bądź nie w zależności od decyzji kupującego.
2.8 ZAMÓWIENIA UDO i NSO
W przypadku części marki Case IH na platformie internetowej hurtowni Agro-Rami klient ma możliwość złożenia zamówienia poprzez wybranie jednej z dwóch dostępnych opcji: UDO lub NSO.
Realizacja zlecenia po wyborze UDO (Express) wynosi od 2-3 dni roboczych. Cena produktu jest wtedy wyższa. Natomiast w opcji NSO czas realizacji wydłuża się do 5 dni roboczych, przy czym cena jest niższa [Rys. 40]. Po dodaniu produktu do koszyka klientowi wyświetli się informacja “Ilość przekracza dostępną na magazynie”. Jednak, aby dokończyć zamówienie należy kliknąć ikonę “przejdź do kasy”. Na ekranie ukaże się bowiem komunikat o realizacji backorderu, bądź zmiany ilości. Jeżeli klient jest zainteresowany ofertą musi kliknąć “ Realizuj backorder” [Rys. 41]. Zostanie on przekierowany do podsumowania w celu wskazania adresu, metody dostawy oraz płatności.
Rys. 40 Realizacja zamówienia UDO lub NSO.
Rys. 41 Potwierdzenie zamówienia - realizuj backorder.
3. MOJE KONTO
3.1 DANE KONTRAHENTA
Kontrahent korzystający z platformy hurtowni posiada swoje unikalne konto z możliwością administrowania danymi oraz dostępem do przeglądania złożonych zamówień. Po kliknięciu ikony z “osobą”, która znajduje się w prawym górnym rogu, na ekranie pojawi się panel użytkownika z następującymi zakładkami [Rys. 42]:
Rys. 42 Panel użytkownika
Ponadto na górnym pasku zadań znajdziesz menu ustawienia, które pozwoli zdecydować Ci jakie ceny będą wyświetlane na kartach produktowych [Rys. 43].
Rys. 43 Menu ustawienia
Po wybraniu “wyświetl swoje ceny” użytkownik ma podgląd cen katalogowych i swoich cen po rabacie [Rys. 44]. Natomiast w przypadku wyboru “pokaż ceny katalogowe” widzi tylko ceny przed rabatem [Rys. 45].
Rys. 44 Menu ustawienia- wyświetl swoje ceny
Rys. 45 Menu ustawienia- pokaż ceny katalogowe
Rys. 46 Moje konto - Panel użytkownika
Opcje zarządzania kontem:
- Moje konto - informacje kontaktowe, newsletter, książka adresowa, ostatnie zamówienia
- Moja firma - dane firmy, adres firmy, kontakt (administrator) [Rys. 47]
Podkategorie:
- Zarządzanie użytkownikami- lista użytkowników przypisanych do konta kontrahenta (nazwa, e-mail, rola, status, operacje)
- Zarządzanie zamówieniami
- Role użytkownika
- Zamówienia
- Moja lista zakupowa
- Historia rozliczeń
- Książka adresowa
- Dane konta
- Subskrypcje newslettera
- Zgłoś zwrot/reklamację
Aby przejść do wybranej opcji należy kliknąć w odpowiedni moduł.
Rys. 47 Moja firma- informacje dotyczące firmy
W danych firmy użytkownik ma możliwość wpisania dodatkowych e-maili, na które będzie otrzymywał faktury oraz korekt do faktur [Rys. 48]. W celu wprowadzenia zmian należy kliknąć na ikonę “ zmień”.
Rys. 48 Dane firmy- wpisanie dodatkowych e-maili
3.2 UŻYTKOWNICY
Moje konto-> Zarządzanie użytkownikami
Użytkownicy – w przypadku, gdy firma posiada więcej pracowników składających zamówienia istnieje tutaj możliwość wglądu, dodawania i edycji każdego użytkownika przypisanego do firmy klienta [Rys. 49]. Osobą upoważnioną do administrowania danymi użytkowników, w tym dokonywania zmian, dodawania oraz usuwania użytkowników jest “Administrator”.
Rys. 49 Zarządzanie użytkownikami
W celu dodania nowego użytkownika należy kliknąć przycisk „Dodaj użytkownika”, a następnie wypełnić formularz dotyczący nowego konta użytkownika [Rys. 50]. Należy pamiętać również o przypisaniu roli użytkownikowi [Rys. 51]. Po uzupełnieniu wszystkich wymaganych pól, w celu dopisania konta do bazy trzeba kliknąć przycisk „Zapisz” znajdujący się u góry ekranu. Nowego użytkownika może dodać jedynie administrator bądź osoba posiadająca pełny dostęp do konta. Przed zatwierdzeniem zmian trzeba wpisać hasło, aby potwierdzić tożsamość. Użytkownik, który został dodany przez administratora otrzyma na swojego maila informację o poprawnym dodaniu go do platformy b2b i zatwierdzeniu konta [Rys. 52]. Aby mógł jednak w pełni korzystać z funkcji sklepu internetowego musi najpierw ustawić swoje hasło klikając na link [Rys. 53]. Przycisk „Zmień” pozwala zmienić dane już utworzonego użytkownika [Rys. 49]. Formularz wygląda identycznie jak w przypadku dodawania nowego użytkownika. Zatwierdzenie również wymaga wpisania hasła przed zapisaniem danych [Rys. 54].
Rys. 50 Formularz nowego użytkownika
Rys. 51 Wybór roli
Rys. 52 Zatwierdzenie konta nowego użytkownika
Rys. 53 Nadanie hasła przez nowego użytkownika
Rys. 54 Edycja użytkownika
3.3 ZARZĄDZANIE ZAMÓWIENIAMI
W zarządzaniu zamówieniami użytkownikowi wyświetli się lista wszystkich dokonanych przez niego zakupów [Rys. 55]. Ma on możliwość podejrzenia na jakim etapie realizacji znajduje się dane zamówienie. W przypadku wybrania przedpłaty jako formy płatności, należy pobrać fakturę proformę, aby dokonać zapłaty. Wystarczy kliknąć na ikonę “Pobierz fakturę Pro Forma” [Rys. 56].
Rys. 55 Zamówienia użytkownika
Rys. 56 Pobranie faktury Pro Forma
3.4 ROLE UŻYTKOWNIKA
W zakładce “role użytkownika” klient może stworzyć i ustalić dowolne uprawnienia, ale również wprowadzić zmiany już we wcześniej ustalonych [Rys. 57]. W tym celu należy kliknąć “Dodaj rolę”. Pojawi się wtedy zakładka “Nowa Rola”, w której użytkownik musi wypełnić informacje o roli i zatwierdzić hasłem [Rys. 58]. Następnie należy przejść do zakładki “zasób roli”, gdzie administrator może przydzielić uprawnienia dodatkowemu użytkownikowi platformy, które będą go obowiązywać po zalogowaniu się na stronie hurtowni [Rys. 59]. W kolejnej zakładce jest możliwość przydzielenia limitów na zamówienia bądź kwotę [Rys. 60]. Po uzupełnieniu wszystkich zakładek trzeba kliknąć ikonę “zapisz”. W przypadku dokonania zmian na danym użytkowniku należy postępować i wypełnić wszystko analogicznie jak przy dodawaniu nowej roli [Rys. 61-63].
Rys. 57 Tworzenie roli użytkownika
Rys. 58 Nowa rola- użytkownik
Rys. 59 Przydzielenie uprawnień użytkownikowi
Rys. 60 Dodatkowe uprawnienia użytkownika
Rys. 61 Edycja roli użytkownika
Rys. 62 Edycja- zasób roli
Rys. 63 Edycja- dodatkowe uprawnienia
3.5 LISTA FAKTUR
W historii rozliczeń użytkownik platformy może podejrzeć swoje wszystkie faktury, a także je skopiować bądź wydrukować [Rys. 64]. Ma również możliwość wyfiltrowania danej faktury wpisując jej numer w okienku “szukaj” [Rys. 65]. Ponadto użytkownik widzi jaka przysługuje mu kwota kredytu kupieckiego, aktualne zobowiązania oraz pozostała kwota kredytu do wykorzystania. Widnieje również status faktury: opłacony bądź nieopłacony. Dzięki temu użytkownik jest na bieżąco ze swoimi rozliczeniami.
Rys. 64 Podgląd faktur
Rys. 65 Wyszukiwanie faktury po numerze
3.6 ZMIANA HASŁA/EDYCJA KONTA
Jeżeli użytkownik chce zmienić hasło dostępu do swojego konta, należy przejść do zakładki “Dane konta”. Aby zmienić hasło trzeba zaznaczyć okienko “zmień hasło”. Po prawej stronie otworzy się formularz do zmiany hasła. Należy wtedy wpisać stare hasło, a następnie dwa razy podać hasło nowe, kolejno zapisać zmiany klikając „Zapisz” [Rys. 66].
Rys. 66 Zmiana hasła
UWAGA! Zmiana adresu e-mail spowoduje również zmianę aktualnego loginu w platformie B2B.
Dodatkową możliwością w panelu użytkownika przy edycji konta jest możliwość zaznaczenia zgody na zdalną pomoc w zakupach. Dzięki temu sprzedawcy mogą „zobaczyć to, co widzisz” i podjąć działania w Twoim imieniu, aby zapewnić lepszą pomoc [Rys. 67].
Rys. 67 Edycja konta- pomoc zdalna
3.7 ZGŁOŚ ZWROT LUB REKLAMACJĘ
Wchodząc na zakładkę zgłoś zwrot lub reklamację z automatu pojawi się formularz reklamacyjny [Rys. 68]. Należy wypełnić wszystkie pola oznaczone gwiazdką*. Klient może także dodać opis do reklamowanej części. Gdy wszystkie dane zostaną poprawnie uzupełnione wystarczy wysłać formularz.
Rys. 68 Formularz reklamacyjny
3.8 WYLOGOWANIE Z PLATFORMY B2B
Aby wylogować się z platformy B2B należy kliknąć przycisk „Wyloguj” po czym użytkownik zostanie bezpiecznie wylogowany ze swojego konta i przeniesiony na stronę główną platformy B2B AGRO-RAMI. W celu ponownego uzyskania dostępu do wszystkich danych należy się ponownie zalogować.
Rys. 69 Wylogowanie
3.9 DODATKOWE MOŻLIWOŚCI
- EDI - formaty EPP / XML - niestandardowe pobieranie faktury.
Co to jest EDI?
EDI – Elektroniczna Wymiana Danych jest to wymiana dokumentów handlowych i finansowych (takich jak zamówienia, potwierdzenia zamówień, awiza wysyłki, faktury, faktury korygujące, itp.) w postaci standardowego komunikatu elektronicznego, bezpośrednio pomiędzy systemami komputerowymi partnerów biznesowych.
Dzięki możliwości pobrania faktury w formacie EPP w systemie B2B Agro-rami możliwy import plików do wybranych systemów i platform takich jak: Subiekt, Rachmistrz, Rewizor.
Udostępniamy także fakturę w formacie XML tzn. ustrukturyzowana e-faktura, która pozwala na automatyczne przekazywanie i przetwarzanie danych w komputerowych systemach finansowo-księgowych, bez pracy człowieka lub z jego minimalnym udziałem.
Funkcje są dostępne na koncie użytkownika po uprzednim kontakcie ze swoim opiekunem klienta lub odpowiednim działem.
- API
API to narzędzie pozwalające na komunikację systemu klienta z B2B Agro-rami. Przy użyciu ustalonych metod można wykonywać operacje odczytu i zapisu wybranych danych bez potrzeby otwierania stron sklepu i logowania się.
Narzędzie jest przeznaczone dla programistów po stronie klientów, zostało stworzone z myślą o automatyzacji procesów składania zamówień w sklepie i prezentacji oferty sklepu w serwisach kontrahentów.
Rys. 70 API